Your worldwide e-opportunity
Stel jezelf deze vragen voordat je aan netwerkmarketing begint

Stel jezelf deze vragen voordat je aan netwerkmarketing begint

by Leendert van der Ree, 1 May 2016

WIN Worldwide
Je oriënteert je op het gebied van netwerkmarketing. Er zijn nogal wat netwerkmarketing bedrijven, je herkent vast wel één of meerdere van de volgende namen: Amway, Herbalife, Avon, Newskin, Pampered Chef, WIN Worldwide, ACN, Mary Kay. Veel verschillende bedrijven met evenzoveel verschillende producten en compensatie- of betaalplannen. Er zijn belangrijke vragen die je jezelf moet stellen om uit te vinden of het bedrijf waar je je oriënteert voldoet aan jouw normen en waarden en of je er je verwachtingen waar kunt maken. Met de antwoorden op die vragen kom je er achter welk netwerkmarketing bedrijf nou dat magnifieke bedrijf is. Om het vertrouwen en respect van je klanten (en dus je bedrijf) op te bouwen – en een leider op het gebied van netwerkmarketing te worden – zijn er een aantal basisregels die je volgt om beleefd en professioneel te handelen.

Het stellen van de juiste vragen kan je helpen bij de beslissing of je deel wilt uitmaken van het netwerkmarketing bedrijf waar je je oriënteert. Stel de volgende vragen voordat je geld investeert, zodat je de informatie krijgt die je nodig hebt voor de juiste beslissing. Als de antwoorden je bevallen, heb je het netwerkmarketing bedrijf gevonden dat bij jou past.

  • Inspireert de integriteit van het leiderschap van het bedrijf je zodanig dat je hen wilt volgen?
  • Is het bedrijf missie gedreven of “bel mij snel rijk” gemotiveerd?
  • Past de zakelijke filosofie van het bedrijf bij jouw persoonlijke filosofie?
  • Is het product qua prijs te verkopen in de reguliere detailhandel?
  • Heeft het bedrijf een bewezen en effectief trainingsprogramma?
  • Heeft het bedrijf een productlijn met een redelijk aantal verbruiksartikelen?
  • Is het bedrijf afhankelijk van glitter en hype om de opportunity te verkopen of zal het bedrijf en de opportunity een feitenonderzoek van de argumenten gepresenteerd in meetings overleven?
  • Zouden de inkomens- en productclaims van het bedrijf een test bij regelgevende instanties doorstaan of zijn ze te mooi om waar te zijn?
  • Is deze opportunity een echte mogelijkheid een positief verschil te maken in het leven van mensen die jij introduceert in het bedrijf?
  • Zadelt het bedrijf je op met een enorme hoeveelheid producten die je (eerst) moet verkopen voordat je je investering terugverdiend hebt?
  • Is er in begrijpelijke termen uitgelegd welke activiteit je moet doen om aanspraak te maken op het residuele inkomen dat je hebt opgebouwd uit je organisatie?
  • Zijn er onopgeloste claims tegen het bedrijf?
  • Verwacht je dat het bedrijf of je upline mensen introduceert voor jou of werk je voor jezelf/alleen?
  • Ben je helemaal overtuigd van de rechtvaardigheid en komt het overeen met de normen en waarden waarmee je wilt werken?
  • Begrijp je waarom het belangrijk is een product van het product te worden?
  • Wanneer je succesvol wordt met dit bedrijf, heb je dan de dingen die je met geld kan kopen en ook alle dingen die geld niet voor je kan kopen?

Jij gaat je ziel en zaligheid in je eigen onderneming leggen. Het is dan ook logisch goed onderzoek te doen naar integriteit, ervaring, leiderschap, beloftes, volumes, training, percentages, residueel inkomen om een aantal onderwerpen te noemen.

De bovenstaande vragenlijst is een vertaling van de cheat sheet uit het boek “Network Marketing For Dummies” door Zig Ziglar, John P. Hayes.

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*